Jeśli traktujesz swój profil na Facebooku biznesowo i chcesz sprzedawać swoje produkty i usługi, to wiedz, że Twój profil na Facebooku jest Twoją wirtualną wizytówką. Każda osoba przeglądając go, buduję sobie w głowie obraz o Tobie.
Poniżej znajdziesz wskazówki, by móc samodzielnie przeanalizować profil i dokonać jego poprawek.
Zacznijmy od rzeczy, które jako pierwsze widzi Twój odbiorca.
➡Zdjęcie profilowe – efekt pierwszego wrażenia
Musi być duże i widoczne. Nie mogą się na nim znajdować Twoje dzieci, czy pupil. Zrób zdjęcie od klatki piersiowej w górę. Nie zmieniaj zdjęcia profilowego przez filtry itd. Tak ludzie często się nie zmieniają. Jakość zdjęcia musi być bardzo dobra, to nie może być szybkie selfie. Bądź naturalny, szeroki, szczery uśmiech na twarzy i oczy skierowane w obiektyw. Zdjęcie nie powinno być starsze niż 2 lata.
4 kluczowe zasady na temat zdjęcia profilowego na Facebooku:
– Twoje oczy zwrócone w obiektyw aparatu
Dzięki temu łapiesz od razu kontakt wzrokowy z czytelnikiem, nie uciekaj wzrokiem na boki.
– Twój prawdziwy uśmiech.
Nie uśmiechaj się sztucznie, bo to po prostu widać.
Byłeś kiedyś szczęśliwy? Po prostu do zdjęcia przypomnij sobie tę sytuację, to uczucie.
– Twój ubiór
Ważne, abyś wyglądał schludnie i czysto, nie musisz od razu zakładać garnituru. Bądź naturalny. Pokaż siebie naturalnego, takiego, jakim jesteś. Takiego ludzie Cię kochają.
– Twoje zdjęcie nie może być starsze niż 2-3 lata – bądź na czasie
Pamiętaj, że najlepiej zrobić zdjęcie profilowe u fotografa w studiu, ale dzisiejsze Smartfony robią zdjęcia bardzo dobrej jakości, ważne, aby zadbać o dobre oświetlenie. Zdjęcie profilowe nie może być szybkim selfie.
➡Zdjęcie w tle – wizualizuje, czym się zajmujesz. Mówi o tym, gdzie można znaleźć Twoje produkty/usługi, jakie to są produkty.
Ponad 80% osób korzysta z wersji mobilnej Facebook, dlatego dopasuj zdjęcie w tle do Smartfona. Rzeczy, które powinno zawierać Twoje zdjęcie w tle:
Twoja twarz
Twoje imię
3 rzeczy opisujące to, czym się zajmujesz np. jesteś tatą, masz biznes, jesteś wędkarzem, kochasz zdrowy styl życia, network marketer, biznes sieciowy, love food, to musi być prawdziwe i spraw, aby to było wiarygodne.
➡Biogram – krótka charakterystyka Twojego zawodu lub opis co odbiorca zyska, korzystając z Twoich produktów lub usług.
➡Koniecznie uzupełnij informacje – O mnie
Informacje, dzięki którym ktoś może się o Tobie dowiedzieć więcej informacji:
miejscowość – zostaw na profilu informacje, w którym obecnie miejscu mieszkasz na daną chwilę
szkoła/uczelnia – podaj nazwę ostatniej szkoły, w której się uczyłeś,
fanpage – jeśli prowadzisz własny fanpage, biznes tradycyjny dodaj, że jesteś właścicielem
praca/biznes – dodaj prawdziwe miejsce tego, czym się zajmujesz,
➡Wyczyść Profil ze “śmieci”
Usuń zdjęcia z imprez, które mogą niszczyć twój wizerunek i nie budują Twojej marki. Usuń informacje „O mnie”, które są zbędne.
POWODZENIA!